skip to Main Content

Uw onafhankelijke specialist in zakelijke telecom

Met meer dan 20 jaar ervaring staat Indatel dicht bij organisaties en verenigingen in België. Voor uw telecomvraagstukken bieden wij een service op mensenmaat, én met een menselijk gelaat. Als onafhankelijke telecomspecialist luisteren wij naar ùw behoeften en gaan we samen met u op zoek naar de meest voordelige en flexibele oplossing voor uw zakelijke telecom.

Hans Vermeesch

hans.vermeesch@indatel.be
Tel: 03/6484955

Bert Loos

bert.loos@indatel.be
Tel: 03/6484952
hosting-img

Bellen met Teams

Microsoft Teams is niet meer weg te denken. Het wordt gebruikt om te vergaderen, chatten, samenwerken, documenten delen, videoconferencing etc. Maar je kan er ook mee bellen, niet alleen onderling met de collega’s, evengoed extern met klanten en leveranciers.

Je gebruikt Teams dus als telefooncentrale voor je bedrijf. In Teams kan je belgroepen aanmaken, openingsuren instellen, een keuzemenu inrichten, voicemail instellen, wachtrijen configureren etc. De meest gebruikte basisfuncties van een telefooncentrale zijn dus reeds aanwezig in Teams.

Als de basisfunctionaliteiten van Teams niet volstaan voor je bedrijf kan je Teams ook koppelen met je VoIP telefooncentrale of Cloud telefonie oplossing. Op die manier benut je alle voordelen van Teams, gecombineerd met de uitgebreide en flexibele functionaliteiten van je telefooncentrale.

Hoe werkt bellen met Teams?

Je kan op 2 manieren bellen met Teams. Ofwel via Direct Routing ofwel via een integratie met een VoIP oplossing.

Direct Routing

Met Direct Routing koppel je een SIP trunk aan je Microsoft Teams omgeving. Hierdoor kan je bellen met Teams naar elk telefoonnummer ter wereld. Het voordeel is dat je niets anders nodig hebt dan Microsoft Teams en een internetverbinding. Dit kan daarom heel snel opgezet worden. Als de telefonie functies binnen Teams voldoende zijn voor jouw bedrijf is dit de eenvoudigste oplossing om te bellen met Teams.

Integratie met VoIP (Cloud) Telefonie

Als je ervoor kiest om Teams te integreren in je VoIP oplossing dan voeg je de Teams gebruikers toe aan je VoIP systeem. Op die manier zijn ze bereikbaar als interne gebruikers en kunnen ze ook extern bellen met Teams. Daarnaast kan je blijven gebruik maken van de uitgebreide functionaliteiten van je VoIP oplossing en kan je de bestaande telefoontoestellen blijven gebruiken.

Hoeveel kost bellen met Teams?

Naast Microsoft Teams, dat standaard bij Office365 aanwezig is, heb je ook nog een extra licentie nodig per gebruiker die wenst te bellen met Microsoft Teams.

Heb je een Microsoft 365 Business abonnement? Dan is een Business Voice licentie vereist (10,10€/gebruiker/maand).

Heb je Microsoft 365 of Office 365 Enterprise (E1/E3/F3), dan heb je bijkomend de Phone System addon nodig (7,7€/maand/gebruiker).

In Microsoft/Office 365 Enterprise E5 is de optie om te bellen met Teams standaard aanwezig.

Afhankelijk van je keuze voor Direct Routing of VoIP integratie heb je bijkomend ook nog een SIP trunk of VoIP oplossing nodig.

Wil je weten of bellen met Teams ook interessant is voor jouw bedrijf?

KLIK HIER

Voordelen van bellen met Teams

Eenvoudig

Gebruik je vertrouwde Teams client op je PC of smartphone om interne en externe gesprekken te voeren vanop je vaste lijn.

Flexibel

Je kan je Teams client gebruiken overal waar je een internetverbinding hebt.

Eén systeem

Je gebruikt Microsoft Teams om te bellen, chatten, vergaderen, documenten te delen etc.

Functionaliteiten

De meeste basisfunctionaliteiten die je verwacht van een telefooncentrale zijn standaard in Teams aanwezig.

Schaalbaar

Je kan eenvoudig extra gebruikers toevoegen of schrappen. Zo betaalt u nooit teveel.